Musí být naše nabídka vždy ta nejlevnější?

 


O tom, že mezi jednotlivými firmami zuří nelítostný konkurenční boj, kdy se každá z nich snaží odlákat od ostatních co nejvíce zákazníků, není sporu. Dobře o tom vědí snad již malé děti. Součástí tohoto konkurenčního boje je však i to, aby naše nabídka kmidesign.cz byla lepší než ta, kterou mají ostatní firmy.

K tomu se obvykle používá cena. Koneckonců, je to jeden z největších argumentů. Lidé chtějí ušetřit peníze a tak vždy s největší pravděpodobností koupí to, co je zrovna v danou chvíli nejlevnější, bez ohledu na značku.

slevy jsou v nabídkách poměrně často

To je také mechanismus, kterým trh tlačí ceny dolů a který způsobuje, že například základní potraviny nestojí astronomické částky. Jistě, nefunguje to perfektně, avšak o účinnosti tohoto principu nelze pochybovat. Není však ani zdaleka jediným, který lze v konkurenčním boji použít.

Kromě ceny totiž můžeme použít i mnohé jiné argumenty. Jedním z nich je princip exkluzivity. Lidé jsou ochotni platit, pokud mají pocit, že za své peníze dostanou něco speciálního, co hned tak někdo nemá. I to je důvod, proč vidíme tolik speciálních či limitovaných edic i u potravin, kde to v podstatě vůbec nedává smysl.

složité soukolí marketingu

Dále se můžeme také pokusit vytvořit věrnost značce. To známe především z oděvnického a obuvnického průmyslu. Zde se firmy snaží ukázat, že právě ta jejich značka je nejlepší a speciální. Jednoduše řečeno, vytváří dojem speciálního klubu, do kterého patří ti, kteří nosí jejich výrobky. A lidé se rádi cítí výjimečnými, takže je to poměrně efektivní.

Samozřejmě, ne všechny strategie jsou vhodné pro každou příležitost. Je prací marketingového oddělení, aby posoudilo, která z nich bude nejlepší a nejefektivnější, samozřejmě při zohlednění firemního rozpočtu. A to není nijak jednoduchá práce. Jistě jste si všimli, že o zákazníka jako takového zde v podstatě vůbec nejde, jen o to, aby co nejvíce kupoval. A to si musíme uvědomit, než začneme být například věrni jedné firmě. Pro všechny jsou totiž zdaleka nejdůležitější peníze.